länge leve du min vän

0kommentarer

Åh, värmen är här. Sommaren. De bara benen och armarna och förfesterna med kubbspelande.
Att gå hem mitt i natten med sköna människor för att man inte var tillräckligt snabb ut från klubben å haffa en taxi. 
Om två veckor, eller 13 dagar faktiskt, åker de allra flesta härifrån. Några för gott, som tar examen. Några kommer tillbaka om några månader. Och även om jag redan är lite ledsen för det, redan får separationsångesten.
Så har en ny sorts fjärilar börjar sprida sig i magen. 
Fjärilarna för veberöd, för mina fina vänner där. 
En hel sommar framför mig, där jag kan ha de allra flesta på cykelavstånd eller behagligt bussavstånd är mer än jag kan greppa.
Jag längtar efter att få sitta och plugga på uteplatsen hos mamma, eller i uterummet om det regnar.
Efter att få sitta på poolkanten med vänner och isbitarna som klirrar i glasen.
Allra mest längtar jag efter de magiska nätter när vi kommer hem när våra föräldrar ska till jobbet. 
När vi har bara ben och våra converse för att vi inte orkar dansa i klackar en hel natt.
Fan vad jag längtar efter er.
 
 
 
bildbomb på vad jag hoppas sommaren ska erbjuda. skratt. vänner. snygga människor. u name it.

Kommentera

Publiceras ej