sorry ms jackson

1kommentarer

Sitter här och lyssnar på OutKast gamla godingar Hey ya och Ms jackson, bra skit!
Funderar på hur mitt liv är nu.
Lägenhet, bästa möjliga jävla utbildningen jag kan få.
Fina vänner back home, fina nya vänner här.
Fin pojkvän, den bästa.
Funderar på vänner. 
På det där med kärlek.
Jag är liksom kär i mina vänner. Jag horar inte ut min kärlek all over the place hur som helst. 
Nej, ni ska vara genuina. Snälla. Jordnära. Medmänskliga. Ha nära till skratt. Ni ska ta fram den där känslan i mig.
Ni är inte många som lyckas. Men dom som gör det blir fan aldrig av med mig.
 
Fan vad bra ni är. Fy fan vad bra ni ÄR. Varit, är, kommer vara. SÅ. JÄVLA. BRA. 
I veberöd har jag världen bästa gäng.
Här har jag världens goaste tjejer. Ni vet när man känner sådär att man hittat vänner som bara raktigenom vill väl? utan baktankar? utan att bli sura, som kan sätta sig själv och sina vänner i första rummet? När man känner att man tillhör. 
 
Jag får sms när dom frågar när jag kommer hem.
Hem.
Det här är mitt hem.
Och dom är min familj.
Och dom får mig att känna den där känslan.
Dom ger ordentliga kramar. Jag känner mig trygg. Dom är så jävla kloka och när vi pratar om djupa saker blir jag så jävla imponerad av hur dom kan uttrycka sig och resonera.
 
Jag tänker på er i veberöd. När vi är ute och dansar här. På era skratt, på era dancemoves, på era kramar och pussar och kärleksförklaringar om hur bra vänner vi är. Och visst fan är vi det. tänker på hur era sms kan vända en hel dag. Hur stor inverkar ni har på mig. 
 
Och folk som får en att känna sådär, ska väl nämnas som mer än bara vänner. jag skulle vilja kalla det kärlek.
Av den allra allra bästa sorten. 

1 kommentarer

piff

19 Oct 2012 16:17

jag älskar dig.

Kommentera

Publiceras ej