Samtal från Ikea

0kommentarer

Telefonen ringde mitt i Ellen degeneres show. 
 
"ikea leveranscenter stod det" (eftersom jag har den fiffiga "vem ringde?" appen ) 
 
Följande samtal utspelade sig
 
Jag: Hej det är Sandra
 
Röst : Hej, detta är en automatisk bekräftelse på att du beställt varor av oss. Vi ska leverera varor till Sandra Pihl i Kristianstad, är det du? 
 
Jag : (tämligen chockad satt tyst
 
Röst: Svara JA eller NEJ (ja eller nej sades väääldigt högt
 
Jag : Ja 
 
Röst : Den 27 augusti mellan klockan 12.00 och 17.00 kommer leveransen från ikea. Går detta bra ?
 
Jag: Ja 
 
Röst: OK. Bor du i lägenhet, villa eller radhus? 
 
Jag: Lägenhet
 
Röst: OK. finns det portkod?
 
Jag: Nej 
 
Röst. OK. Vilken våning?
 
Jag: tredje .. (undrade om roboten verkligen skulle förstå det..
 
Röst: OK. Finns det hiss?
 
Jag: Nej. 
 
Röst: OK. Kan en tolv meter lång lastbil parkera utanför? (WTFFFFFFFFFFF?!!!!)
 
Jag: - (hade iiiiiiiiiiingen aning)
 
Röst: SVARA JA ELLER NEJ. 
 
Jag: ja, typ. 
 
Röst: SVARA JA ELLER NEJ.
 
Jag: MEN JA DÅ!!!!!
 
Röst: SVARA JA ELLER NEJ.
 
Jag: Ja (eventuellt följt av en djup suck........
 
Röst: OK. Vi ringer en halvtimme innan. tänk på att skydda golven så vi inte förstör dom, och ha en legitimation redo. Ha en trevlig dag Sandra!! 
 
 
 
 
Jag har aaaldrig hört talas om detta automatiska uppringningssystem innan, var heeelt sjuukt!! hahaha, satt och småfnissade hela tiden! 
 
Well, this shit aint gonna pack itself....

Kommentera

Publiceras ej